Policy- Economy


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Μαρία  Άνθη  - Εισηγήτρια 
Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι επιστήμη που καλλιεργεί και έχει στόχο την επικοινωνία και συγκεκριμένα εκείνη την επικοινωνία  που μέσα από ένα πρόγραμμα Δημοσίων Σχέσεων θα είναι αποτελεσματική.  Η γνώση και η επιλογή του κάθε μέσου ενημέρωσης είτε εργαλείου, θα φέρει την επιτυχία στο μήνυμα που θέλει να μεταδώσει ο κάθε επαγγελματίας –σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων στο χώρο αυτό. Τα επικοινωνιακά μέσα είναι πολλά και  το καθένα έχει τη δική του ξεχωριστή επικοινωνιακή μορφή, ιδιαιτερότητα και αποτελεσματικότητα . Η λειτουργία της επικοινωνίας όπου και αυτή είναι μια επιστήμη θα δούμε ότι δεν είναι μόνο στις Δημόσιες  Σχέσεις  αλλά και στην ίδια τη ζωή από την ώρα που ως άνθρωποι γεννιόνται. Η ζωή είναι μια διαρκής επικοινωνία μια συνεχής δράση και αντίδραση με το περιβάλλον. Οι ίδιοι οι μηχανισμοί της είναι κατανοητοί και περισσότερο εμφανείς στα οπτικοακουστικά μέσα.  Όσοι εργάζονται για την ανάπτυξη σχέσεων  στα ΜΜΕ –Media Relations δεν θα πρέπει να αγνοούν αυτούς τους μηχανισμούς, ιδιαίτερα  όταν πρόκειται να διοχετεύσουμε  μηνύματα στα Μέσα Ενημέρωσης, είτε εμείς οι ίδιοι εμφανιζόμαστε σε κάποιο μέσο με σκοπό να ενημερώσουμε ή να πείσουμε τα πλήθη. Οι μορφές τις επικοινωνίας οι  οποίες δρουν και επιδρούν σε όλο τους το φάσμα και εμπλέκονται αρκετά συχνά στον τομέα των Δημοσίων Σχέσεων (Public Relations), είναι αυτές που είναι, παρότι βρισκόμαστε σε μια εποχή της μαζικής ηλεκτρονικής επικοινωνίας. 
Μελετώντας την επικοινωνία πως αυτή εφαρμόστηκε στα διάφορα επικοινωνιακά προγράμματα, αρκεί να δούμε ένα σημαντικό κεφάλαιό της που είναι το στυλ.                   Ο καθένας μας έχει ένα στυλ γι’ αυτό ξεχωρίζει στο περιβάλλον του καθώς εκφράζεται και κινείται αναλόγως. Παράγει κάποιος στυλ σημαίνει τον ιδιαίτερο τρόπο έκφρασης ύφους και ρυθμού της προσωπικότητά του. Δηλώνει τεχνοτροπία και εξωτερική εμφάνιση.
Το στυλ είναι κοινωνικά εναρμονισμένο σε  σχέση με την επικοινωνία. Το διακρίνουμε σε απεικονιστικό που σημαίνει την καλύτερη δυνατή απόδοση της αλήθειας σε μια εικόνα, σε παραλλακτικό, που σημαίνει να εκφράσω πολλές φορές κάτι περισσότερο από αυτό που είναι και φαίνεται και το ανεικονιστικό που η  παράσταση που έχουμε μπροστά δεν γνωρίζουμε σε τι αντιστοιχεί και τι εκπροσωπεί.  Συχνά η ανεικονιστική παράσταση ή εικόνα χρησιμοποιείται για να προκαλέσει περισσότερο τη προσοχή μας όσον αφορά το νόημά της.  Όσοι ασχολούνται  με τις Δημόσιες Σχέσεις δεν μπορούν να παραλείψουν αυτές τις λειτουργίες στα είδη στυλ, είτε επικοινωνούν μια εταιρεία και οργανώνουν εκδηλώσεις, είτε εργάζονται σε ένα γραφείο τύπου, σε ένα πολιτικό γραφείο, καλλιτεχνικό γραφείο κ.τ.λ.   Το μήνυμα των Δημοσίων Σχέσεων θα φθάσει στον προορισμό του αν γνωρίζουμε τις επιμέρους δυνατότητες των μέσων και των εργαλείων για να διοχετεύσουμε το μήνυμα στο κοινό. π.χ στην τηλεόραση θα ήταν καλό να αποτυπωθεί μια ομιλία ενός πολιτικού με αλήθεια, ευκρίνεια  και όσο το δυνατόν λιγότερη αμφισβήτηση για ότι δηλώνει. Το απεικονιστικό στυλ είναι απαραίτητο, στην αφίσα, το πορτραίτο, τη προσωπογραφία ενός πολιτικού που μπορεί να μην είναι η φωτογραφία του, αλλά η καλύτερη δυνατή αποτύπωση της ευθύτητας του βλέμματος. Εκεί μπορεί το στυλ το επικοινωνιακό να είναι παραλλακτικό. 
Σε κάθε περίπτωση όμως όπως και να είναι το στυλ  ή η επικοινωνία ή ο τρόπος που μελετήσαμε ή σχεδιάσαμε να στείλουμε μηνύματα  δεν πρέπει να μας διαφεύγει  ότι  κάθε δέκτης θα γίνει κάτοχος του μηνύματος που στηρίζεται στην φιλοσοφία των Δημοσίων Σχέσεων, (Public Relations).
Αξίζει να αναφερθεί ότι  κάθε μας ενέργεια θα πρέπει να βασίζεται στην αλήθεια και μόνο στην αλήθεια για το κοινό καλό. Οι Δημόσιες Σχέσεις δεν πρέπει να έχουν μέσα το στοιχείο της προπαγάνδας, είναι επιτακτική ανάγκη  να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να διακρίνονται από μια ποιότητα.  Την ποιότητα θα τη βρούμε στο ύφος. Το ύφος είναι η εικόνα που βγαίνει προς τα έξω, που εκπέμπουμε, μέσα από ένα συγγενές αίσθημά μας, δηλαδή τη βαθύτερη ουσία μας. Είναι κάτι που δεν καθορίζεται απόλυτα από τις  επιδράσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος και δείχνει μια ποιότητα. Θα μπορούσαμε ακόμη να πούμε πως είναι η ουσία της εικόνας μας ως άτομα. Εκεί έγκειται και η διαφορά του ύφους από το στυλ. Όσο πιο βαθειά είμαστε υποχρεωμένοι να εξετάσουμε την επικοινωνία μας και τα διάφορα στυλ, τόσο πιο πετυχημένες θα είναι και οι Δημόσιες Σχέσεις μας αν θέλουμε αυτές θα διακρίνονται από επαγγελματισμό.                 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου